My Fitness World!

Kategori: Holiday´s

No fun, no update

Hej alla kära läsare!

Det är så roligt att se att läsarantalet fortfarande är relativt på topp trots min sämsta uppdatering EVER!(lite stockholmsaktigt sagt). Men det är ju som rubriken säger, no fun, no update + att tid över till annat än jobb har inte funnits nu. Energin är nere och jag är i en egen bubbla. Har snart jobbat 6 dagar i rad med intensiva pass. Träningen och maten ska vi inte tala om... fy fan säger jag bara!!!

Hur som helst, igår var en toppen kväll för min del även om jag nog skulle klarat mig väldigt bra utan alkohol också. Det blev några goda glas vin då vi fick härligt besök från Stoltarna. Sen vid nio tiden kom Julia & Johanna till mig för att förbereda presenten iför 18-årsfesten vi skulle på. Pool hade han också och det slutade faktiskt med att jag också badade då allt var som roligast. Förra festen med pool tycker jag bara blev så himla fel när alla badade även om allt annat var super bra ordnat. Så en lyckad kväll med lite för lite sömn för min del vilket resulterar i sötsug idag!!!! Men men, jag får unna mig två dagar i veckan faktiskt

Två bilder från igår i väntan på bussen, två av världens finaste tjejer - Mina tjejer <3

Pool häng a la Louise

Efter en 55 minuters PW i det varma vädret idag rann svetten av mig när jag kom hem så hoppade rakt ner i poolen. Riktigt skönt!. Har precis tagit en paus i skuggan med lunch och besök från mormor & morfar. Nu blir det till att pressa lite till!

Lunch & Marknad

En varm, skön och behaglig dag som jag spenderat i solen, på stan och i soffan med lite godis. Det förtjänar jag som trots allt sötsug under veckan kunnat hålla mig ifrån choklad och sånt mumsigt enda tills igår hehe. Nere i stan idag pågick det en STOR marknad utan att vi visste om det. Fullt med folk, musik och människor från alla länder kändes det som. Aldrig har jag behövt prata engelska i min egen stad men idag behövdes det! Vi blev väldigt förvånade när de svarade på engelska i marknadsstånden.

Hur som helst, lunch på Helt Enkelt Kök & Bar, gott och fint trots röran. Efter det gick vi runt och kollade lite i stånden och köpte vars en glass. Det går ju inte för mig att gå i stan när det är ca 26°C ute utan en glass i näven. But that´s just me! Efter att vi gått en runda och ätit upp glassen begav vi oss hem till mig för att... sova. Snacka om att vi är helt utslitna, speciellt pojken! Livet är hårt som bartender... Men säkert lika kul också

Hoppas ni får en fin lördagskväll!

Arild

Jag har ju glömt att lägga upp lite mysiga bilder från mitt besök i Arild i Rosannas sommarstuga! Världens finsate plats att vara på verkligen. Som jag skrev innan så var där verkligen så himla fridfullt. Vill bo sådär alltid! Nu får bilderna tala för sig själva.

Strawberries & love

Godmorgon!

Då var det måndag vilket innebär sista dagen på min ledighet på 5 veckor. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, är så nervös över imorgon haha. Så denna dagen ska jag nyttja till fullo med träning, massor med ärenden och lite annat smått pyssel. Igår blev en riktigt bra eftermiddag det också. Alltså en helt fantastisk dag!! Jag och Martin bestämde oss för att packa ihop en liten fika och köra ner till stranden för att bara sitta där och vara. Lite blåsigt men solen stack fram genom molnen emellanåt så ett tag klarade vi av att bara mysa utan att frysa.

På kvällen väntade en god middag + dagens andra pass. Jag körde lite blandat med större inslag av rygg vilket jag känner idag. Ajaj! Eftersom att jag käkade massor med snabba kolhydrater innan passet så kan man ju säga att jag hade en aning extra energi och tog i extra mycket hehe. För övrigt så hade jag ben på morgonen vilket idag resulterar till en sjuk träningsvärk då jag inte kunnat köra ett helt ass-pass sedan jag skadade knät, but I am back now!

En Torsdag utöver det vanliga

Idag har det verkligen märkts att jag har sommarlov! Första riktiga sommarlovsdagen. Jag hunnit med att gå & paddla kanot med pappa, lagat mat, städat mitt rum och nu sitter jag ute i Arild med Rosanna, har handlat, lagat kvällsmat och nu myser vi med kattungarna. Här är så himla rofyllt! Fåglarna kvittrar, solen skiner, katterna somnar i vår famn och utsikten är fenomenal👌 har dessutom tagit med min systemkamera så imorgon kommer det upp fin fina bilder må ni tro💕🌸

Breakfast + another kind of workout

Ännu en dag som startar med en morgon prommenad med hunden och pappa. Efter det var det dags att äta frukost. Det var längesedan jag gjorde en riktigt god smoothie som denna!! Efter frukosten tog jag och pappa vår "lilla" kanot eller ja vad det ska föreställa och paddla de runt i Rönne å. Så himla mysigt och fridfullt OCH jobbigt. Mina axlar är ju döda nu haha + att jag är super blöt. Det blev ganska blött överallt men vad gör det när solen steker på?!

Nu idag ska jag bege mig ut till Arild med en kompis för att bara mysa och ha det bra, äta, vandra och förhoppningsvis sola. Måste ju ta vara på mina sista lediga dagar innan jobbet drar igång på riktigt!

Midsommar fixande

Denna dagen har gått åt till att fixa allt som ska göras in i sista sekund inför midsommar firandet. I år kände jag att jag verkligen ville ha en snygg & gullig krans på huvudet så blommor inköptes idag för att sedan smita bort till min kära faster som gjorde den till mig. Jag är ingen större talang på sådant pill 🙈 den blev super fin! Kött till grillen senare idag är färdigt, även drickan och klänning, nu sitter jag här med nymålade naglar och ska sitta tills att allt verkligen torkat!! Hoppas alla får en glad och fin midsommar!!

Mallorca del 2 - Dagarna

På denna semestern gjorde vi inte ycket mer än att äta och sola och mysa. En dag kunde se ut såhär: Vakna, träna, äta frukost, sola & bada, äta lunch, sola & bada mer, gå upp och göra oss iording för middagen, äta middag, gå på strandpromenaden, sova. Precis vad vi behövde! Vi bodde inte riktigt inne i Palma ca 20 minuter där ifrån men vi hade en fin strand väg som vi gick på kvällarna efter middagen. Så mysigt!

Mallorca del 1 - Hotellet

Nu kommer första delen av Mallorca bilderna. Detta inlägg är bilder på hoellet. Det finns inget att klaga på när det är ett 5 stjärnigt hotell! Vilken chock. Vi sa precis innan vi kom till hotellet att "tänk om det inte ser ut som på bilderna" men när vi såg det sakta komma mot oss utanför bussen gapade vi bara. Så himla sjukt! Att vi skulle bo där kunde vi knappt tro var sant ju!

Gymmet låg bara några meter från matsalen!

Pool området gick inte att klaga på! Här hölls även vattengympa varje dag 11.30-12.00

Utsikten var helt ok även om den var "mot omgivningen"

Och ja... rummet var ju mer än magiskt! Toaletten skulle jag vilja ta med mig hem haha, men den var svår att få bra bild på! Den enda nackdelen med allt detta var sängarna som var två och inte en hel så vi fick sova på vars en sida och inte tillsammans, dock så låg Martin i springan någon gång haha. Allt för att komma närmre <3

Pool häng & grill mys

Ja då, idag blev det första doppet i vår pool. Premiär helt enkelt! Åh vad jag kommer hänga mycket vid den i sommar, skönt att slippa behovet av stranden! Klockan två kom mina älskade gympa-mongosar hem till mig för lite sol och vårt lilla dopp i poolen. Vi bestämde oss ganska snart för att grilla och körde senare på kvällen för att handla! Grillspätt, sallad, potatis och gott umgänge med mycket prat om allt! En riktigt bra start på mitt sommarlov vad gällande här hemma.

Nu har jag hoppat i säng efter min lilla kvällsfika + foodprep inför imorgon både lunch och middag. Det är skönt att kunna komma hem till färdig mat ju! Imorgon blir det jobb för första gången men börjar inte förrän 11.00 så en vända till gymmet hinner jag allt med. Armar/Axlar väntar och jag ska dessutom köpa mitt nya gymkort. Är taggad till tusen på att köra riktigt hårda och givande pass nu!! Har slappnat av en hel vecka då jag unnade mig allt för mycket av de goda så nu köttar jag sommar och fitness igen!!

Får inte glömma Nicole som satt på poolkanten!! :*

🌴

Jag och kärleken provade nya glassar nu näst sista dagen vi ska vara här. Bounty & maltesers omgjorda till glass, en ren succé! I alla fall för bountyn. Imorgon blir det till att packa ihop alla saker och ta sista solandet vid poolen. Jag återgår till mitt vanliga liv med mat osv, tänker börja här på hotellet! Behöver bevisa för mig själv att jag KAN hålla mig ifrån sötsaker igen, vilket denna veckan varit allt för mycket av haha🌸

Sunny day

Idag har vi bara glassat vid solen, haft vattengympa med hela hotellet och ätit mat. Super bra & varm dag! Nu på eftermiddagen tog vi oss vars en liten macka och jag fixade mig en svalkande smoothie med hjälp av personalen här👌😁 snart är det dags att gå ut och fota lite och försöka få en bra bild till utmaningen denna veckan. Ska ju köra mina sista 50 Box jumps, denna gången blir det nog utomhus🌴👌

Dåligt internet

Av någon konstig anledning har for.me's sida blivit väldigt svår att öppna och det blir ju inte bättre och snabbare med detta internatet här på hotellet. Så kan bara blogga från appen på mobilen vilket inte är så kul... Blir ingen större översikt på inläggen då. Har fått en fråga om vad hotellet heter som vi bor på, det heter Sunprime Waterfront och ligger i Palma. Verkligen det absolut finaste hotellet jag bott på👌😍 Hur som helst, idag provade vi stranden, väldigt skönt men jag är ingen strand tjej alls. Är lite allergisk mot stans överallt i väska, på handduk, i bikinin och håret men fördelen med stranden är ju ändå brännan man får😎 provade även Magnums 25 års glass med smak av champagne. Helt ok men tyckte mest att den glittriga glassen var cool. Nej nu ska vi sova, imorgon har jag bokat in mig på ett morgonpass Crosstraining här på hotellet, ska bli intressant och spännande vad det kan ha att erbjuda!

Varmaste dagen

Hello allihopa! Hoppas allt är bra med er. Med mig är det super bra! Ikväll kommer ett nytt inlägg med "this weeks challenge" upp. Jag orkar inte ta mig från solstolen nu även om solen står mitt på himlen och jag svettas som en 🐷 men kan förvarna er med att benen och rumpan kommer få jobba! Ajaj, jag som har riktigt mycket träningsverk i mina ben nu... Aja!